Love & other drugs

Först och främst måste jag säga - fan va Jake Gyllenhaal är snygg! Innan så tyckte jag att han var helt okej, såg lite för nallebjörnig ut - men han motbevisar det i den här filmen alltså!
Love & other drugs handlar om Jamie (Jake Gyllenhaal) som jobbar som en säljare. För tillfället säljer han mediciner, Pj nånting.. Han konkurrerar mot ett liknande företag som heter något.

En dag möter han Maggie (Anne Hathaway), som är sjuk i Parkinsons sjukdom. Han blir genast intresserad, och  efter att strugglat lite slutar det upp med att de har sex. Mycket sex. Allting blir till slut till ett komplicerat förhållande.

 

 

Jag har alltid älskat Anne Hathaway, så jag hade ganska höga förväntningar av henne i den här filmen. Hon spelade sin roll bra måste jag erkänna, även fast att hennes skakningar med händerna såg lite för tillgjort ut dock vilket jag var lite besviken över.
Om du ska se på filmen, var beredd på sex. Mycket nakenheter, bröst och rumpor. Filmen var också rolig, vilket var ett stort plus istället för lite kärleksdrama.
Jag skulle nog ge filmen 4/5 poäng. Det är lite av en mer ovanlig kärleksfilm. Ett plus för en naken Jake Gyllenhaal också ;)

Citat; Jamie: You have beautiful eyes. 
Maggie: That's it? That's the best you got? 
Jamie: I'm serious. They're beautiful. 
Maggie: Let's go. 
Jamie: Excuse me? 
Maggie: You want to close right? You want to get laid? 
Jamie : Now?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0