Buried

 

Buried är en thriller, som handlar om lastbillschaffisen Paul Conroy. Nämnde jag att han är en lastbilschaufför i Irak? Yup, det är han. Nu blev det lite mer dramatiskt va? Så, han är en lastbilschaufför i Irak.


Paul Conroy (Ryan Reynolds) blir nedslagen medvetslös, och vaknar upp i en kista av trä. Han har blivit begravd under sanden någonstans i Irak, och det enda han har är en tändare och mobiltelefon.
Det är det hela filmen går ut på. Inget mer, utan hela filmen går ut på att han ligger i den där lilla träkistan med sin lilla tändare.
Nu vill jag inte heller säga för mycket om filmen, men skulle nog säga att det här är en film för den mer eller mindre tålmodige. Om du vill ha mycket dramatik med blod och zombies så kommer du nog somna efter halva.. Spänningen byggs upp då och då.


Skulle ge filmen 2/5. Den är nog inte precis min smak. I hela filmen låg han i den där träkistan. Visst, det kändes lite klaustrofobiskt att se på, och jag kunde bara tänka mig hur varmt och kvavt det skulle vara för stackarn (klarar knappt fem minuter under täcket utan att vilja dö)

Har du tålamod och gillar lite nervpirrande filmer, så rekommenderar jag den här. Men förväntar du dig något mer av filmen, som att han ska typ fightas mot soldater eller något dramatiskt så borde du inte se den..

Citat: Tjejen i telefonen: Or else?
Paul: Or else they'll take me to Sea World. What the fuck do you think, lady?
Tjejen: Okay, okay.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0