Black Swan

Jag hade sett trailern för Black Swan, så jag var väldigt nyfiken över den. Så idag tog jag och såg den, och den var verkligen över mina förväntningar.

Nina Sayers (Natalie Portman) heter huvudrollen, som är en vanlig kvinna som går på balett. Hon bor fortfarande hemma hos sin mamma, och när hennes balettlärare Thomas Leroy (Vincent Cassel) sätter upp en ny balettpjäs söker hon genast efter huvudrollen. Lily (Mila Kunis) går också på baletten, och Nina ser henne som ett hot. Nina får rollen, men i pjäsen ska Nina spela två olika roller. Den vita oskuldsfulla svanen, och den svarta "onda" svanen. Nina dras mer och mer in i sina tvångstankar och hallucinationer och blir snart själv sin egna svarta svan.

Jag ger Black Swan 5/5. En otroligt vacker, sensuell och obehaglig film - och dessutom otroligt välspelad. Jag måste säga att jag har fått en stor respekt för Natalie som en skådespelerska. Filmen har många tillfällen då man verkligen ryser, och inte vill titta för man känner hur obehaget kryper upp. Man blir helt stum efter att ha sett filmen. 
Jag måste även ge Mila Kunis lite credit, då hon gav filmen en liten tvist av humor. Jag var lite tveksam först, men hon gav filmen ett litet lyft. 

Black Swan är absolut ett måste innan du dör. Jag tänker se den på bio när den släpps i Sverige (är ute i biograferna i april) Det rekommenderar jag att du också gör. Den bästa filmen jag sätt på länge.

Citat: Nina: But, we...
Lily: We what Nina?
Lily: Wait, did you have some sort of wet dream about me?
Nina: Stop.
Lily: Oh my god. Oh my god! You did! You fantazised about me!
Nina: Shut up!
Lily: Was I good?"


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Tack så mycket :)

Vilken bra blogg! Skriver du bara om filmer här eller?

2011-01-24 @ 21:33:27
URL: http://elisabethsfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0